1984 yılında Anadolu Üniversitesi Reklam ve Halkla İlişkiler Bölümü’ne araştırma görevlisi olarak atandı. 1987 yılında aynı bölümde yükseknbsp;lisans yaptı. 1989 yılında Marquette University’den (Wisconsin-ABD)nbsp;Kitle İletişimi ve Reklamcılıknbsp;dalında MA derecesi aldı.
1992 yılında, Reklam ve Halkla İlişkiler dalında doktor, 1993 yılında doçent oldu. 1998 yılında ise profesörlüğe atandı. 1994 yılında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Enstitüsü Müdür yardımcılığına, 1995-2002 yıllarında Açıköğretim Fakültesi dekan yardımcılığı görevlerini nbsp;yürüttü.nbsp;
Ocak 2004’te nbsp;Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesinbsp;Dekanlık seçimini kazanarak dekan oldu. 2005-2007 yılları arasında nbsp;Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı’na
... Tamamını göster
1984 yılında Anadolu Üniversitesi Reklam ve Halkla İlişkiler Bölümü’ne araştırma görevlisi olarak atandı. 1987 yılında aynı bölümde yükseknbsp;lisans yaptı. 1989 yılında Marquette University’den (Wisconsin-ABD)nbsp;Kitle İletişimi ve Reklamcılıknbsp;dalında MA derecesi aldı.
1992 yılında, Reklam ve Halkla İlişkiler dalında doktor, 1993 yılında doçent oldu. 1998 yılında ise profesörlüğe atandı. 1994 yılında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Enstitüsü Müdür yardımcılığına, 1995-2002 yıllarında Açıköğretim Fakültesi dekan yardımcılığı görevlerini nbsp;yürüttü.nbsp;
Ocak 2004’te nbsp;Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesinbsp;Dekanlık seçimini kazanarak dekan oldu. 2005-2007 yılları arasında nbsp;Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı’na atandı. 2007-2015 yılları arasında ise nbsp;Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanlığı görevini yürüttü.
1994-2003 yılları arasındanbsp;Televizyon İzleyici Araştırmaları Komitesi’nin teknik danışmanlığını ve AGB Anadolu A.Ş. denetim projesi başkanlığını ve TNS PIAR tarafından yürütülen “basın okur” araştırmasının denetçiliğini yaptı.Türkiye SES sistemini geliştiren ekipte çalıştı.
İletişim Bilimleri Fakültesi’nde : Reklamcılığa Giriş, İletişim Araştırmaları, Kamuoyu Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Metin Yazarlığı, İletişim Ahlakı, Sayısal Olmayan Araştırma Teknikleri.
Lisansüstü düzeyinde : Pazarlama İletişimi Stratejileri, İleri Araştırma Teknikleri, Kitle İletişim Kuramları derslerini verdi.
Çalışma alanında 5 Kitabı, 2 çeviri kitabı ve çok sayıda makalesi bulunan Bir, 1997-2015nbsp; yılları arasında çeşitli dergi ve gazetelerde köşe yazarlığı, çeşitli TV kanalarında program yaptı.
Halen Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler nbsp;Doktora programında dersleri vermektedir.
2014 yılında kurduğu The Kitap Yayınları’nda Genel Yayın Yönetmenliği görevini yürütüyor, İletişim Bilimleri Enstitüsü’nde ise uygulamalı iletişim danışmanlık hizmetleri veriyor ve özelnbsp; sertifika programları uyguluyor.
... Daha az göster